Na zaproszenie administracji warszawskiego Centrum Handlowego Targówek oraz firmy zarządzającej G-City Europe, miałem okazję ponownie gościć w progach obiektu i zrealizować sesję zdjęciową. Fotografia architektury skupiła się na kilku kluczowych aspektach wizualnych tego niezwykle popularnego miejsca.
Pierwszym elementem zlecenia była dokumentacja niedawno zmodernizowanego food courtu. Fotografia architektury centrum, którego wygląd został odmłodzony ukazuje obiekt tętniący życiem, który zachwyca eleganckim designem, przyjaznym oświetleniem i różnorodnością kulinarną. Targ Smaku, inspirowany motywami marokańskiego targu, charakteryzuje przytulna przestrzeń wypełniona egzotycznymi detalami, przenosząca odwiedzających w orientalną podróż i tworząca wyjątkowe miejsce spotkań i relaksu. Ruch klientów i dynamiczna atmosfera nadały fotografiom życia i autentyczności.
Food court w Targówku od dawna przyciągał tłumy klientów, stanowiąc popularne miejsce spotkań towarzyskich i biznesowych. Z myślą o ich komforcie, przestrzeń została niedawno zmodernizowana, co pozwoliło zwiększyć liczbę miejsc siedzących o około 10%. Nowością, którą fotografowałem, a która zyskała szczególną uwagę szczególnie młodszej grupy odbiorców był stylowy foodtruck, pełniący funkcję insta spotu.
Drugim punktem sesji były naziemne dekoracje Bożonarodzeniowe, które pojawiły się przed wejściami do obiektu i w ciągach komunikacyjnych. Gigantyczne bombki, świetlne konstrukcje leśnych zwierząt, olbrzymia choinka w strefie kawiarnianej i świąteczne detale wprowadzały wyjątkowy nastrój i stanowiły popularne tło do zdjęć, jakie rodzice wykonywali także swoim pociechom. Wykorzystując wieczorne światło, uchwyciłem blask iluminacji i ich odbicia na tle dynamicznego ruchu klientów.
Istotnym celem sesji było także uchwycenie dynamiki przepływu klientów Centrum Targówek. Obiektyw gromadzi tłumy klientów, szczególnie w godzinach popołudniowych, zarówno rodzin, jak i młodzieży, przez co cel ten był stosunkowo łatwy do zrealizowania. Zdjęcia pokazują, jak przestrzeń handlowa jest nie tylko miejscem zakupów, ale także spotkań i spędzania czasu wolnego.
Warszawskie Centrum Targówek, dzięki zaproszeniu G-City Europe, mogłem zaprezentować po raz kolejny w tym sezonie. To była jak zawsze frajda i inspirująca przygoda, która ponownie ukazała potencjał nowoczesnych centrów handlowych. Właścicieli obiektów handlowych zapraszam do współpracy – pomogę uwiecznić to, co wyróżnia Wasze miejsca, tworząc fotografie, które eksponują ich indywidualny charakter przestrzeni komercyjnej.